ارتش رژیم صهیونیستی، در اقدامی که تحلیلگران آن را واکنشی به فشارهای فزاینده داخلی و منطقهای میدانند، آغاز به کاهش حضور نظامیان خود در جنوب لبنان کرده است.
سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه گزارش داد که ارتش این رژیم، در یک عقبنشینی تاکتیکی، روند کاهش حضور نظامیان خود در جنوب لبنان را آغاز کرده است. این اقدام در حالی صورت میگیرد که فشارهای داخلی بر کابینه جنگ و تنشهای منطقهای رو به افزایش است.
بر اساس این گزارش، درخواست دونالد ترامپ، رئیس دولت تروریستی آمریکا، برای خروج جزئی رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، یکی از عواملی است که در این تصمیمگیری موثر بوده است. با این حال، تحلیلگران معتقدند این تنها عاملی نیست و نارضایتی عمومی و تلفات در ارتش صهیونیستی نیز در تشدید این روند نقش داشته است.
در همین راستا، ارتش صهیونیستی از بامداد امروز محدودیتهای اعمال شده در «مناطق خط مقدم» در مرز با لبنان را لغو کرده است. سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی در ادامه افزود که دولت ترامپ به دنبال کاهش عمق خط زرد در داخل لبنان است، که این امر میتواند نشاندهنده تغییراتی در احتمالات آینده باشد.