کاپیتانهای تیم ملی فوتبال کشورمان در گفتوگو با سایت فیفا به تساوی ارزشمند مقابل بلژیک واکنش نشان دادند و بر توانمندیهای بالای تیم ملی تأکید کردند.
مهدی طارمی، کاپیتان تیم ملی فوتبال کشورمان، پس از تساوی بدون گل مقابل بلژیک در مرحله گروهی جام جهانی 2026، با سایت فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) گفتوگو کرد و اظهار داشت: “بعد از اخراج بازیکن بلژیک، با توجه به ذهنیت و تجربهای که داشتیم، میتوانستیم خیلی بهتر بازی کنیم. به همین خاطر میگویم که بازی را باختیم!”
طارمی در ادامه به جدال تیم ملی با مصر در آخرین بازی مرحله گروهی و اهمیت آن برای صعود به مرحله حذفی پرداخت و گفت: “مطمئناً تلاش میکنیم به مرحله حذفی برسیم. دو امتیاز کسب کردیم و هنوز یک بازی باقی مانده است. باید ببینیم چه اتفاقی در آینده میافتد.”
وی همچنین در مورد درخشش علیرضا بیرانوند، دروازهبان تیم ملی، مقابل بلژیک اظهار داشت: “دروازهبان ما سومین جام جهانی خودش را تجربه میکند. اولین بازی برای همه بازیکنان دشوار است و بیرانوند مقابل نیوزیلند کمی عصبی بود، اما این بازی راحتتر بازی کرد. او عملکرد فوقالعادهای داشت و بهخاطر این امتیاز از او قدردانی میکنیم.”
علیرضا جهانبخش، دیگر کاپیتان باتجربه تیم ملی، نیز در گفتوگو با سایت فیفا از عملکرد بیرانوند تمجید کرد و گفت: “بازیکنان فعلی تیم ملی به مدت 12 سال کنار هم بودهاند و همه ما میدانیم علی چقدر خوب است. او بارها برای ما مهم بوده و دیدار با بلژیک هم یکی از زمانهایی بود که میتوانستیم به او تکیه کنیم.”
جهانبخش با بیان اینکه بیرانوند عملکردی فوقالعاده مقابل بلژیک به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: “برای او واقعاً خوشحال هستم. تیم ایران مقابل بلژیک نشان داد که چه قدرتی دارد و امیدوارم نتیجه خوبی در آخرین بازی بگیریم. ما میخواستیم روحیه تیمی خوبی از خودمان نشان بدهیم و عملکرد خوبی در نیمه اول داشتیم.”
کاپیتان دوم تیم ملی ایران با اشاره به اشتیاق شاگردان امیر قلعهنویی برای غلبه بر بلژیک پس از اخراج “ناتان اِنگوی” اظهار داشت: “پس از اینکه یک بازیکن بلژیک اخراج شد، برای کسب پیروزی تلاش کردیم. سه فرصت خیلی خوب داشتیم و از یک موقعیت استفاده کردیم که بهصورت میلیمتری آفساید اعلام شد.”