سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک پس از تساوی مقابل ایران، به ضعف تیمش در گلزنی و نبود «کارایی لازم» اذعان کرد.
رودی گارسیا، سرمربی تیم ملی فوتبال بلژیک، پس از تساوی بدون گل شاگردانش مقابل ایران در گروه G جام جهانی 2026، به ناکارآمدی تیمش در این دیدار اعتراف کرد. وی با بیان اینکه «انتقاد زیادی از بازیکنانم ندارم»، مشکل اصلی را «عدم دقت لازم در گلزنی» و «نبود عمق کافی در بازی» دانست و تاکید کرد که تیمش «فاقد کارایی لازم» بوده است.
گارسیا با اشاره به آماری که نشان میداد تیمش بیش از 70 درصد مالکیت توپ را در اختیار داشته، سانترها و شوتهای متعددی را به سمت دروازه ایران روانه کرده، اظهار داشت: «فراموش نکنید که 30 دقیقه 10 نفره بازی کردیم. به سختی میتوانم بازیکنانم را مورد سرزنش قرار دهم و فقط میتوانم بگویم که به اندازه کافی کارآمد نبودیم.»
سرمربی بلژیک که اکنون باید تیمش را برای بازی سرنوشتساز با نیوزیلند در دور پایانی مرحله گروهی آماده کند، در خصوص داوری نیز گفت: «به نظرم داور در کارتهای زرد کمی ملایمتر عمل کرد، اما به خاطر او نبود که ما برنده نشدیم.» وی در پایان ابراز امیدواری کرد که تیمش با آمادگی و استراحت کافی، بتواند در بازی با نیوزیلند نتیجه مطلوب را کسب کند و به تیمش اعتماد کامل دارد.